شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

درمان جوش با عسل

ماسك عسل به دليل خاصيت آنتي باكتريايي كه دارد براي درمان جوش صورت مي تواند مناسب باشد و علاوه بر اين عسل بخاطر داشتن خواص آنتي اكسيداني از چين و چروك روي پوست صورت جلوگيري مي كند و اگر پوست شما حساس است بهتر است از ماسك عسل طبيعي براي درمان برخي از ناراحتي هاي پوستي خود نظير جوش و جلوگيري از چين و چروك صورت و … استفاده كنيد. درمان جوش صورت با عسل نيز يكي از بهترين روش هاي طبيعي براي مقابله با جوش هاي صورت است.

جوش يكي از بزرگترين مشكلات پوستي است كه اغلب افراد دچار آن هستند براي درمان جوش صورت روش هاي طبيعي و گياهي زيادي وجود دارد كه درمان جوش صورت با استفاده از عسل يكي از اين روش هاي طبيعي است و شما به راحتي مي توانيد با كمك عسل پوست آسيب ديده صورتتان را درمان كنيد.

درمان جوش صورت با عسل با 4 روش مختلف

درمان جوش صورت با عسل با كمك 4 ماسك طبيعي و گياهي

براي از بين جوش صورت و رفع جاي جوش صورت بهتر است از درمان ها و ماسك هاي طبيعي استفاده كنيد زيرا اين روش ها براي پوست شما هيچ مشكلي ايجاد نمي كنند. در ادامه 4 درمان جوش صورت با عسل را مشاهده خواهيد كرد كه اميدواريم با كمك اين درمان ها بتوانيد جوش هاي صورت خود را به راحتي از بين ببريد.

ماسك عسل براي درمان جوش صورت

1. ماسك عسل با ليمو و ماست

از اين ماسك مي توانيد براي درمان خشكي پوست صورت و جوش هاي صورت استفاده كنيد. ماسك عسل و ماست همچنين براي پوست هاي مختلف مي تواند قابل استفاده باشد.

ماسك عسل و ليمو

مواد لازم

  • شير تازه : 2 قاشق مرباخوري
  • عسل : 2 قاشق مرباخوري
  • آب يك عدد ليمو ترش تازه
  • ماست ساده : 1 قاشق مرباخوري

روش تهيه ماسك ليمو و عسل

شير تازه و عسل و آب ليمو و ماست را درون ظرفي مناسب بريزيد و اين مواد را با يكديگر به خوبي تركيب كنيد سپس لايه اي نازك از مخلوط عسل را برداريد و روي پوست صورت و گردن خود بماليد و چند دقيقه صبر كنيد تا ماسك روي پوست صورت شما به خوبي خشك شود سپس لايه اي ديگر از ماسك عسل را روي پوست صورت و گردن خود بماليد و بعد از 10 دقيقه صورتتان را با كمك آب ولرم بشوييد توجه داشته باشيد كه براي شستن اين ماسك از روي پوست صورت نبايد از صابون استفاده كنيد. براي گرفتن نتيجه بهتر اين ماسك را به مدت 3 تا 4 بار در هفته استفاده كنيد.

2. ماسك سيب و عسل

ماسك سيب و عسل به دليل خاصيت ضد ميكروبي و آنتي اكسيداني كه دارد راديكال هاي آزاد و ميكروب هاي سطح پوست را از بين مي برد و از بروز جوش و چين و چروك در پوست صورت جلوگيري مي كند.

ماسك عسل و سيب

مواد لازم

  • سيب : 1 عدد
  • آب ولرم
  • عسل : 5 قاشق چايخوري

روش تهيه ماسك سيب و عسل

ابتدا سيب را از وسط به دو قسمت تقسيم كنيد و هسته هاي سيب را خارج كنيد و سيب با پوست را درون مخلوط كن بيندازيد تا به طور كامل خرد شود سپس عسل و آب ولرم را به سيب خرد شده اضافه كنيد تا ماسكي يكدست بوجود آيد.
بعد از تهيه ماسك لايه اي نازك از آن را برداريد و روي پوست صورت خود قرار دهيد و به آرامي پوست صورتتان را با كمك اين ماسك ماساژ دهيد و بعد از گذشت 15 دقيقه صورتتان را با كمك آب ولرم بشوييد.

رفع جوش صورت با عسل و سيب

3. ماسك جوز هندي و عسل

ماسك جوز هندي و عسل براي درمان جوش هاي سرسياه مي تواند مناسب باشد.

ماسك عسل و جوزهندي

مواد لازم

  • آب ليموي تازه : يك قاشق مرباخوري
  • عسل : دو قاشق غذاخوري
  • دارچين : 1/4 قاشق مرباخوري
  • جوز هندي : 1/4 قاشق مرباخوري

طرز تهيه ماسك جوش هندي و عسل

ابتدا عسل را درون ظرفي مناسب بريزيد و گرم كنيد سپس آبليمو و جوز هندي و دارچين را به مخلوط عسل اضافه كنيد و بعد از تركيب كردن اين مواد با يكديگر آن ها را روي پوست صورت خود بماليد و بعد از گذشت 15 دقيقه پوست صورتتان را با كمك آب شستشو دهيد.

4. درمان جوش صورت با عسل و تخم مرغ

براي درمان جوش صورت با عسل بايد از عسلي كه ساكارز پايين دارد استفاده كنيد.

مواد لازم

  • تخم مرغ خام : يك عدد
  • عسل : 1 قاشق سوپخوري

روش تهيه ماسك تخم مرغ و عسل

تخم مرغ و عسل را درون ظرفي مناسب با يكديگر تركيب كنيد سپس تركيب اين مواد را روي پوست صورت خود بماليد و بعد از 20 دقيقه صورتتان را با كمك آب ولرم به خوبي بشوييد.

ماسك عسل و تخم مرغ

در اين مطلب با 4 درمان جوش صورت با عسل آشنا شديد كه اميدواريم بتوانيد با كمك اين درمان هاي طبيعي جوش هاي صورت خود را از بين ببريد و پوستي صاف و درخشان داشته باشيد. در صورت تمايل مي توانيد براي مشاهده انواع ماسك طبيعي كليك كنيد.

منبع : آرگا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.